Nume scrise pe o banca

Ar trebui ca in liceu, fiecare dintre noi sa-si lase o amprenta care sa aminteasca de trecerea sa prin aceasta perioada a vietii care coincide cu adolescenta. Daca nu pe parcursul anului, macar pe clasa a 12-a sa faca ceva de neuitat.
Sunt elevi care vor fi tinuti minte de multe generatii de elevi nu neaparat pentru ca si-au lasat porecla pe o banca, sau pentru ca au diplome cu numele lor pe peretii scolii, ci pentru ca au facut ceva, au fost cineva si mai presus de toate, cred eu, pentru ca nu au uitat niciodata ca fac parte dintr-un colectiv.
Cunosc mai multe exemple, la mine in liceu, clase care au terminat anul trecut. Mi s-au parut foarte uniti inca de cand am ajuns eu la liceu, si mi-au oferit placerea de a veni la scoala si a-i privi ca pe niste idoli. Visam sa ajung ca ei. Si cand au terminat, mi-au intarit increderea ca, cu adevarat au fost… o echipa.
Mi s-a parut foarte frumos si bine gandit un gest al unei anumite clase, care a facut din catedra profesorului un catalog, ca sa zic asa, unde fiecare si-a scris porecla si in dreptul ei ceva reprezentativ pentru el. Imi voi aminti cu respect de acele generatii dinaintea mea, pentru ca au fost ultimele care au stiut ce inseamna liceul si au facut din asta cei mai frumosi ani.
Mi se parte trist sa vad acum elevi, chiar de generala, care se bat cu profesorii, se imbata in scoli si cel mai important: nu au inteles ce este un colectiv al clasei.
Eu sper, ca poate generatiile viitoare, vor fi ca cele de demult si vor demonstra ca scoala nu e un loc pentru invatat, ci in esenta este o a doua casa pentru toti elevii!
Lasă un răspuns

