The Bucket List

Am vizionat filmul "The Bucket List", un film care ii are ca protagonisti doi mari actori care sunt de asemenea si preferatii mei: Jack Nicholson si Morgan Freeman. Filmul ilustreaza povestea personajelor celor doi, care fiind bolnavi de cancer sunt spitalizati in aceeasi camera. Unul dintre ei este un important om de afaceri, iar celalat un mecanic cu o vasta cultura generala. Dupa un timp petrecut impreuna, cei doi ajung sa se imprieteneasca si intocmesc o lista cu lucruri pe care trebuie sa le faca pana la moartea care-i asteapta in curand. Lista este indeplinita putin cate putin, insa personajul interpretat de Morgan Freeman moare inainte ca aceasta sa fie completa. El este incinerat, iar cenusa lui este depozitata in muntii Himalaya intr-o cutie de cafea. Personajul lui Jack Nicholson moare si el si de asemenea este incinerat, iar cenusa sa este depozitata intr-o cutie de cafea impreuna cu lista completa in acelasi loc, in muntii Himalaya.
Un moment pe care l-am remarcat ii prezinta pe cei doi in Egipt, la Marile Piramide, unde, este ilustrata o chestiune interesanta legata de viziunea vechilor egipteni fata de moarte: Egiptenii in antichitate aveau o credinta foarte frumoasa legata de moarte…
Cand sufletele lor ajungeau la intrarea catre Rai zeii le puneau doua intrebari.
Ce raspuns dadeau determina daca sunt acceptati sau nu.
Intrebarile erau: Ai gasit fericirea in viata?
                        Viata ta a adus fericire altora?
Ma gandesc eu acum. Oare e bine sa stii cand mori? Si, ce am face daca am stii cand se-ntampla asta?
 Eu, cred ca fiecare dintre noi are o asemenea lista in minte, o lista reprezentata de visele fiecaruia. Poate, daca le-am scrie pe o foaie, ar fi mai usor de implinit pentru ca ar parea ca obligatii pe care ni le impunem noi insine.
 
 "Viata se masoara prin cei care se masoara dupa viata ta"
4 răspunsuri

  1. Cunoaste istoria autointuitiv, invata, descopera minunata lume, distreaza-te si invita-ti prietenii in prima comunitate virtuala de istorie aplicata din Romania. Va asteptam online pe:

    http://www.adrianpopovici.eu

  2. E bun filmul, o lectie de viata. Si cand te gandesti ca doar 2 actori au sa-ti captiveze atentia- asta inseamna a fi mare actor. Presupun ca si Al Pacino e preferatul tau, nu?

  3. Cu Al Pacino n-am vazut filme, deci nu am nici o parere despre el…

  4. unul dintre cele mai frumoase filme

    :X

Lasă un răspuns

