Ganduri de sfarsit de… liceu

Gata! Se termina si anu’ asta scolar. Pentru majoritatea elevilor, asta e un motiv de bucurie si de relaxare totala datorita apropierii vacantei, insa pentru cei de a 12-a inseamna emotii, stress, examene, facultate.
Pentru mine nu inseamna nici stress, nici emotii si poate nici relaxare totala. Pentru mine acest sfarsit de an scolar cu totul special inseamna imbarcarea in trenul vietii. E momentul sa-mi parasesc copilaria (fara insa sa uit sa fiu copil) si sa-mi preiau atributiile de adult, desi pot spune ca le-am experimentat destul de mult si pana acum.
Dar, privind in trecut, in acesti aproape 4 ani de liceu (care cu siguranta au fost cei mai rapizi de pana acum), observ o evolutie (nu o schimbare) a persoanei mele. Parerea mea e ca mi-am dezvoltat majoritatea calitatilor si am invatat sa-mi ascund defectele si cu siguranta cel mai important, m-am maturizat mult, chiar daca din afara par un copil, tratez cu multa seriozitate lucrurile.
In acesti 4 ani de liceu, ar trebui sa existe si un "cel mai fericit moment". Pentru mine, acest moment este de asemenea si cel mai fericit moment al vietii si anume prima zi de liceu. Imi amintesc pasii hotarati, tipici mie, pe care i-am facut in acea zi. Imi amintesc cum atunci cand am ajuns in clasa, m-am dus direct si hotarat in banca in care ma astepta un vechi coleg de generala. Imi amintesc cum Cami si Andra au mers la fiecare coleg sa faca cunostinta. Imi amintesc cum o coleg mai mare (el era a 10-a) a venit in acea zi la noi in clasa si a scris pe tabla: "Lectii de viata". Atunci mi-am spus: "Maaama, cat de tare e la liceu! Si eu vreau sa fiu la fel ca si colegii mai mari!". Din pacate nu s-a intamplat chiar asa, dar acum nu mai conteaza. 
Clasa a 9-a, bineinteles e cea mai dura. Esti mic printre atatia oameni mari. Nu te baga nimeni in seama, nu insemni nimic, iar daca ai sansa sa intri in vorba cu colegii mai mari te simti nemaipomenit. Bineinteles ca, boboc fiind, esti ciuca batailor. Toti se iau de tine, toti fac glume pe seama ta asa ca iti petreci mult timp in clasa unde te simti cel mai in siguranta si tot aici te distrezi cel mai mult. Clasa a 9-a e momentul in care vrei sa te impui in fata colegilor, sa le arati ca tu esti mai smecher, dar asta decat la inceput, pana ajungi sa te cunosti cat de cat. Atunci incepe cu adevarat distractia.
Trecand peste distractia de pe a 9-a, ajungi pe clasa a 10-a. Deja esti mare, deja spui: "Hai sa ne luam de boboci!", deja incep sa apara schimbari la elevii care isi insusesc noi identitati. Acum incepi sa socializezi mai mult cu celelalte clase si incepi sa-ti faci prieteni prin randul lor.
Clasa a 11-a e poate cea mai buna perioada la liceu. Acum esti licean cu acte in regula. Acum faci ce vrei fara sa-ti mai fie vreun pic rusine sau frica de profesori. Te cunosti cu jumate de liceu si deja simti ca esti stapanul lumii.
Au trecut repede anii. Prea repede ai putea spune. Esti a 12-a si abia a inceput anul scolar ca deja te gandesti la BAC si bagi banii in meditatii. Pe la scoala treci rar si aproape ca ai uitat de tot de colegii tai. Simti ca nu mai ai timp de nimic si acum, nu parintii sunt cei care te obliga sa inveti ci tu. Te inchizi in casa, muti calculatoru’. Esti speriat ca nu stii nimic si pici examenu’ sau sunt grele subiectele si te simti nedreptatit. Mult stress, emotii…
Si intr-un final se termina totul. Acum iti traiesti viitorul!
La liceu trebuie sa fii atent si sa inveti mult. Trebuie sa ramai cu ceva. Liceul nu este un sat oarecare prin care treci pe drumul vietii. E satul natal, e originea ta! Nu teoremele, reactiile chimie, curentele literare sau fenomenele fizice sunt (cele mai) importante. Important e ca in acesti 4 ani sa inveti sa fii o persoana independenta, cu personalitate puternica si caracter. Important e sa inveti sa fii om!
 
"Toate trec, asa se spune, dar nimic nu trece fara sa lase urme!"
4 răspunsuri

  1. faneeeeeeeeeee…pe mn din clasa a9a m-ai uitat:)) ce bn…=))…nasoala eram pe atunci dar ce vrei..experiente asa cum ziceai tu…oho prin cate am trecut si yo in anii astia…

    si dap..ti l-ai adus aminte si pe stoichici ce dilau omul ala:))
    si sper k yo am reprezentat un exeplu la faza cu mutatul calculatorului..si dak da..bn k m-ai lasat in anonimat:))
    ce tare!
    cred ca fiecare ne regasim in ce ai scris u acolo..la bun..;)

    esti genial fane!

    haidi pa…k am stat destul la comp azi si vine bacuuuuuuuu:((

    >:D<>:D<>:D<

  2. Esti ca o arhitectura in care sunt juxtapuse 2 stiluri complet diferite, iti inchipui cum ar arata o casa, jumate bloc de sticla si otel si jumatate casa de la 1900 ? numai ca nu pe orizontala, ci jumatatile sunt pe verticala, una pe stanga, alta pe dreapta, sunt curioasa cat traiesti tu in aripa din stanga si cat in aripa din dreapta

  3. qu’est ce que Fane disent quand il va voir son post apres 10 annes?
    Hen?

  4. Il souriera, tout simplement!

Lasă un răspuns

