Special… pentru neaosi

 Mult timp a trecut de cand n-am mai scris. N-am mai scris la tastatura, caci eu, in tot acest timp cat mi-a lipsit calculatorul, am scris in caietul meu special, cu stiloul meu special despre persoanele speciale din viata mea. Exact asa cum mi-am dorit! Va veni vremea cand voi transcrie acestea pe blog, insa asta se va intampla atunci cand voi avea timp. Ce construiesc cuvintele pe care le-am insirat eu pe hartie? Impresii despre Bucuresti, despre cum am ajuns eu acolo, dar mai ales despre oameni.

Dupa ce am cugetat asupra firii omenesti, mi-am permis sa trag concluzia ca pentru a te simti bine, pentru a fi echilibrat trebuie sa-ti gasesti locul. Chiar daca te-ai nascut intr-un oras sau intr-o tara, poate ca simti ca nu e natural sa te gasesti acolo. Poate, vizitand alte locuri simti ca apartii acestora si indiferent de cum te-ai descurca sa supravietuiesti in acest loc de care simti ca apartii, oricat de greu sau usor ar fi, ai avea o stare de implinire. Pana sa-ti gasesti locul simti ca nu ai nimic sub picioare, iar neavand o baza de sprijin ajungi sa te dezechilibrezi. Acest dezechilibru, cred eu, duce la ignoranta. Gandesti, daca nimic nu e al tau, ce folos are sa mai respecti spatiul in care te afli. De ce sa lupti pentru ceva care nu e al tau?
Asa si cu Bucurestiul. Acolo merg oameni de peste tot. Unii in cautarea unei vieti mai bune, altii, chiar daca nu vor avea parte de asa ceva, merg acolo pentru ca acolo se simt acasa. Cei din urma sunt adevaratii bucuresteni. Sunt cei care respecta orasul, cei care ajuta la dezvoltarea lui, la conservarea lui, iar cei dintai sunt cei indiferenti. Cei care cred ca orasul trebuie sa le ofere totul, iar ei nu trebuie sa ofere nimic in schimb. Dar, aceasta e valabila pentru orice oras. Nu neaos n-ar vrea niciodata ca brutaria de la care cumpara paine in fiecare zi sa se inchida, insa, un strain cu interese in acel spatiu, n-ar avea nici cea mai mica retinere in a distruge aceasta mica afacere, contribuind astfel la degradarea fiintei si identitatii orasului.
Acestea sunt lucrurile care definesc un oras: locuri denumite de vechii locuitori, nume care dainuie in ziua de azi. Putini sunt cei care se-ntreaba de unde vine: "Lacul Tei" sau "Matache" ori orice alt amanunt care ascunde o intreaga istorie. Chiar daca nu cunosti acest fel de detalii, trebuie sa respecti istoria pentru a pastra un loc viu.
Nu lasati strainii rau-voitori sa puna stapanire pe ce e la vostru! Nu-i lasati sa va fure identitatea!
Un răspuns

  1. in tot acest timp cat mi-a lipsit calculatorul, am scris in caietul meu special, cu stiloul meu special despre persoanele speciale din viata mea.

    ar trebui sa fiu impresionat…
    OARE?!…

Lasă un răspuns

