Chestionarele – cheia progresului

La facultate ne-a pus la sfarsitul fiecarei materii de laborator  sa completam niste chestionare cu privire la modul desfasurarii lucrarilor practice. Erau intrebari de genul: prezenta asistentilor, modul in care s-au facut intelesi, mod de predare, chestii d-astea. La fiecare intrebare trebuia sa notezi ceea ce ti se parea ca se potriveste cu calificative: insuficient, suficient, bine si foarte bine sub protectia anonimatului.
M-am gandit ca majoritatea studentilor vor pune foarte bine la toate chestiunile ca sa nu ii supere pe asistenti, insa am stat putin si m-am gandit ce motiv ar avea sa puna altceva, pentru ca asistentii si-au facut treaba exemplar cu unele mici exceptii care pot fi trecute cu vederea. Cel putin asta e parerea mea.

Eu sunt adeptul chestionarelor si implicit al comunicarii sincere pentru ca doar fiind sincer cu tine si cu ceilalti poti gasi solutii la hibele unei activitati. Nu imi place ideea de a te ascunde dupa perdea doar pentru a face o impresie buna. Asa cum face Ministerul Turismului: creeaza un imn al turismului romanesc insa nu face nimic practic pentru a imbunatati serviciile. Nu zic ca reclama nu e utila, insa trebuie sa contina si adevaruri palpabile nu numai idealuri.

Trecand peste asta, am observat ca majoritatea oamenilor tind sa minta atunci cand completeaza chestionare despre orice, iar apoi se lamenteaza de faptul ca lucrurile merg prost. Pai cum sa nu mearga cand voi dati impresia ca merg bine? Primul pas spre solutionarea unei probleme e recunoasterea ei, apoi restul vine aproape de la sine. Simplu, nu?
Am auzit de o multime de ori inca din clasa I urmatoarea chestie: „Inainte sa te apuci sa rezolvi problema trebuie sa citesti enuntul cu atentie, sa-l intelegi!” si pe masura ce am crescut am observat ca asta se aplica si in viata de zi cu zi nu numai in matematica.

Revenind la subiectul acestui articol, ma intreb oare daca chestionarele astea chiar ajuta la ceva sau chiar sunt luate in considerare, desi asa ar parea pentru ca cei care cer completarea lor, in speta asistentii, sunt foarte insistenti cand vine vorba de ele.

Io le urez succes in continuare si imi urez si mie cu ocazia asta. 😀

Un răspuns

  1. e ok faza cu chestionarele.unii asistenti/profi merita f.b. dar altii nu merita nici suficient…insa nu stiu dak cu sinceritatea noastra din kestionare se va skimba ceva….eu oricum am pus ce am considerat de cuviinta, pt ca asa mi se pare normal: dak tot mi l-a dat, macar sa il completez cu ceva adevarat.:)

Lasă un răspuns

