O iesire din banal

Baga, fa, ceva in vena ca mor!

Multi au auzit ca excesele provoaca neplaceri, dar nimeni nu vrea sa inteleaga. Zi de zi la televizor scrie pe ecran: „Evitati excesul de sare, zahar si grasimi.” Dar ia cineva in serios chestia asta? Nu, sigur ca nu, ca la noi totul e bascalie. Doar noi suntem poporu’ care face haz de necaz.
Sunt o persoana fara vicii. Sau poate am, dar inca nu le-am descoperit. Cert e ca ma pot abtine de la orice. Dovada stau mai multe lucruri cum ar fi faptul ca am trait numai printre fumatori si nu m-am apucat si eu. Sau ca nu consum bauturi alcoolice.
Problema a venit cand am renuntat sa mai beau sucuri, in special Coca-Cola. De cand eram mic am avut intotdeauna impresia ca bautura asta are gust de gaz din ala de arde la cuptor. Dar am continuat sa beau, pentru ca nu-i asa, ce potoleste setea mai bine decat un pahar de Cola rece. Pana la sfarsitul clasei a 9-a nu trecea o zi fara sa imi beau doza zilnica care in general reprezenta minim un litru pe zi. Si dintr-o data, dupa multe nopti pierdute in fata calculatorului cubautura magica langa mine am decis ca e momentul sa renunt.
Bineinteles ca primii care au sesizat au fost cunoscutii care probabil din invidie ziceau ca astea sunt mofturi. Sa nu bei Cola? Pai astea sunt fite, basini, impresii. N-am inteles niciodata chestia asta. De ce sa bei apa in loc de suc e un moft? Adica, daca vrei sa-ti dai impresii cumperi orice e mai scump. Asa inteleg eu basinile. Dar, apa care se gaseste peste tot (ferice noua ca inca mai avem apa curata), de ce este un moft?
Au aparut mizeriile alea de „Dream shops” sau „Spice shops” sau cum dracu’ le zice. Oamenii au luat-o razna. Toti isi cumpara ceaiuri d-alea sa le fumeze. Sa se sparga. Sa se simta bine. Si cand vor sa-si rupa capu’ isi cumpara iarba adevarata.
Convingerea mea din totdeauna e ca daca ai nevoie de ceva care sa te faca sa te simti bine in mod artificial inseamna ca ori ai atatea necazuri incat nu le poti depasi ori esti atat de incapabil sa-ti controlezi singur viata si ii lasi pe altii sa o faca. Adicatelea esti un sclav si nu ma refer la cei care incearca de cateva ori o senzatie ci la cei care fac excese. N-o sa inteleg niciodata cum unii cred ca obiectele pot inlocui persoane. Cum o tigara poate inlocui o conversatie placuta. Cum de prefera oamenii sa se anestezieze cu alcool in loc sa simta emotiile unei apropieri firesti cu o persoana de care se simt atrasi.
De ce sunt obiectele pe primul loc? Si asa mi-am descoperit viciul: oamenii.

2 răspunsuri

  1. Draga blogger, oamenilor le-au fost date libertati, cum ar fi sa aleaga cantitatea de mancare pe care o inghit, calitatea mancarii sau capacitatea de a intelege de ce este necesara mancarea. Deoarece cel mai greu lucru de stapanit este libertatea, nu s-a stiut ca ce-i mult strica. Si asa au aparut excesele. Este normal ca pentru a fii echilibrat trebuie sa stii sa te controlezi, si este evidenta indignarea ta pe toti aceia care fumeaza, bea si ii indeamna si pe ceilalti sa o faca. Dar asta ar trebui sa iti arate tie daca ai destula vointa incat sa te impotrivesti si sa nu iti mai pese de remarcile primitive primite ca acelea ca apa este un moft.
    Obiectele au fost intotdeauna pe primul loc in ochii acelora care au pretuit mai mult fumul in ochi decat privirea cuiva, asa cum ai observat si tu. E bine ca se mai gaseste cate-un om, chiar daca sunt destui pe lumea asta care gandesc la fel ca tine dar sa crezi ca nu ai vicii este oarecum o slabiciune.

Lasă un răspuns

