Muştele

„Rânduiala dintr-un oraş şi rânduiala din suflete sunt şubrede: dacă te atingi de ele, provoci o catastrofă. O groaznică nenorocire care va cădea asupra ta.”

„Palate, coloane, statui! De ce nu sunt mai greu, eu, care am în mintea mea atâtea pietre?”

„Oh, cât de liber sunt! Şi sufletul meu, ce minunată absenţă e!”

Grunewald tentatia Sfantului Anton

Grunewald tentatia Sfantului Anton

„Trebuie să-ţi fie frică, drăguţule. Tare frică. Numai aşa ajungi om de treabă.”

„Ei da, mărturisesc, l-am înşelat cât am putut; dar ţineam la el şi-i făceam viaţa frumoasă.”

„Egist: Eu n-am nici o taină.
Jupiter: Ba da. Aceeaşi taină ca şi mine. Dureroasa taină a zeilor şi regilor:oamenii sunt liberi. Sunt liberi, Egist. Tu ştii asta, dar ei nu ştiu.”

„Jupiter: Din clipa în care libertatea a făcut explozie în sufletul unui om, zeii nu mai pot face nimic împotriva lui. Asta-i o treabă omenească, şi numai ceilalţi oameni – numai ei – au căderea să-l lase în libertate sau să-l strângă de gât.”

„Fireşte, fiecare om trebuie să-şi născocească drumul.”

„Viaţa omenească începe de partea cealaltă a disperării.”

2 răspunsuri

  1. Ce ai mai citit?:D

Lasă un răspuns

