Punct şi de la capăt

Uneori cazi, te ridici, te scuturi. Viaţa e plină de şuturi.

De ce pula mea trebuie să fim aşa de optimişti? De ce toată lumea se ia după clişeele obişnuite:”Orice şut în cur e un pas înainte”, „Când ţi se pare că nu mai poţi mai fă un pas” etc. Nu e deloc aşa. Sunt unele lucruri care pot fi făcute şi unele care nu pot fi făcute. De exemplu, eu acum, oricât m-aş da cu curu’ de pământ şi cu capu’ de pereţi nu o să moară toţi comuniştii cu băsescu în frunte şi nici nu o să distingă oamenii răul de bine.
Dar să revenim. De ce trebuie să luăm mereu totul de la capăt? Nu zic că nu e bine. O dată, de două ori, dar în viaţă avem mai degrabă nevoie de consecvenţă, continuitate, siguranţă. De ce nu putem să ne oprim la un moment dat şi să zicem: „Gata, eu de aici nu mă mai ridic. Poa’ să fie ce-o fi, eu n-o mai iau de la capăt. Ori aşa, ori deloc.” A repeta un început la infinit nu duce nicăieri. E doar o pierdere de timp, timp atât de preţios. Lucrurile trebuie duse la capăt ca să putem ajunge undeva.
Cum ar fi să ne naştem în fiecare an? Ce viaţă ar mai fi asta?
Nu, n-o mai iau de la capăt. Nu mai vreau din nou de la capăt. Vreau un deznodământ!

6 răspunsuri

  1. Somebody’s been watching too much Groundhog Day…
    :-”

    anywayz, dak stai sa te gandesti, DESI multi zic „vai dak as putea da timpu inapoi as face totu mai bn”, tot aceiasi isi dau seama ca zic asta doar ca sa se motiveze pe ei insisi in provocari viitoare. C’mon nimeni nu vrea sa traiasca a doua oara, doar sa traiasca la infinit 😛

    • Eu ma gandeam cam asa: iti este furata bicicleta. N-are nimic, iti iei alta ca iti trebuie si na… nu te descurci fara. Dar iti este furata si a doua oara. Treaca-mearga. Dupa ce se intampla de inca 20 de ori iti mai vine sa o iei de la capat?

      • Pai tocmai, ca nu iti mai vine :)) asta ziceam si io (in fine nush c plm ma apucasem io sa filozofez p-acolo sheesh)

  2. Trezestete odata faninho din visul asta. Incearca sa ajungi mai aproape de adevar si nu te infunda in nemernicia lumii asteia. O bicicleta furata de un vecin sau maistiu eu ce alt cretin care nu vrea sa munceasca. Aia e fix pix. Trebuie sa vezi mai departe de ata. trebuie sa arati ca pe tine nu te intereseaza astfel de lucruri. Nu sunt lucurrile care te caracterizeaza. Viata insasi ar trebui sa fie idealul filozofiilor tale. Hai ca se poate mai mult de ata. Vreau sa vad la tine ceea ce nu am stiut ca poate mintea altora sa analizeze. Hai ca se poate. Hai Faninho, hai Romania, Hai UE, hai sa plecam pe alta planeta unde sa fie doar pace si armonie (oare se poate asa ceva cu oameni in preajma?!?!?!?!), Hai pa!

  3. Ai dreptate in felul tau, dar daca ne-am lamenta ca nu e bine si nu am incerca sa o luam de la inceput, unde am ajunge ? Asta te-ai intrebat ?
    Uneori e preferabil sa o iei de la inceput, chiar daca o faci de mai multe ori si nu mereu iti iese totul cum ai vrea…

    • N-am zis ca nu e bine sa o iei de la capat. Daca iti pui mereu speranta: „lasa ca daca se intampla ceva o iau de la capat” atunci o sa ajungi sa o iei mereu de la capat fara sa ajungi vreodata la un rezultat. Cum facea Sisif (parca asa il chema) de impingea el un bolovan pe un deal si cand sa ajunga in varf ii cadea bolovanu’ si o lua de la cap. Mereu acelasi lucru mereu fara rezultat.

Lasă un răspuns

