Bărbăţie

E o categorie de bărbaţi, sau mai bine zis „femei în pula goală şi cu mâinile în buzunar„, care pur şi simplu nu au fost anunţaţi sau au uitat că bărbăţia stă într-o pereche de coaie pline de sânge. Nu, nu mă refer la chestiile alea două cu formă de ouă care atârnă în pantalonii oricărui căcănar. Eu când zic „sânge-n coaie” mă gândesc la entităţile din intelectul, caracterul, personalitatea unui specimen al fiinţei umane care o definesc ca fiind bărbat.
Poate nu sunt eu cel mai în măsură să îmi dau cu părerea despre cine e bărbat şi cine nu că la urma urmei sunt şi eu tot un puţoi care trage mâţa de coadă cât e ziua de lungă, dar am avut şi eu momentele mele de glorie, care n-au fost deloc puţine la număr, când mi-am apărat principiile şi setul de valori pe care le-am căpătat în scurta mea existenţă.
Pentru mine să fii bărbat înseamnă să fii în stare să faci totul cu propriile mâini chiar şi atunci când totul pare să fie împotriva ta. Trebuie să fii în stare să-ţi faci o casă cu mâna ta, să plantezi un copac, să-ţi faci o labă singur (Vorba aia: „o labă la timpu’ ei face cât zece femei”), ca să nu vină dup-aia nevasta sau concubina su iubita sau pula mea mai ştie cine să-ţi zică, vezi domn’e: „Da’, ce, te-ai futut singur ca să iei deciziile tot singur?
Trebuie, ca bărbat, să fii capabil să găseşti o rezolvare la orice problemă care îţi apare în faţă şi la o adică, dacă viaţa devine prea curvă, să-ţi bagi pula în ea.
Toţi ştim starea aia când te simţi dezbrăcat de toată însemnătatea, eşti căzut în desuetudine şi mergi cu mâinile în buzunar şi cu privirea în jos, dar asta nu trebuie să ţină o veşnicie. Dar, ce? Leul când vrea sa mănânce aşteaptă să-i pice o antilopă din cer? Nu! O vânează! Prada fără luptă n-are gust.
Ne-a zis un prof la facultate că dacă îl tragem de limbă ne spune ce înseamnă să fii bărbat dar n-am mai apucat să profităm de înţelepciunea unui om trecut prin viaţă. Totuşi, să fii bărbat înseamnă cu o mână să conduci calu’, cu alta să-ţi ţii maţele şi cu alta să ţii sabia.

Lasă un răspuns

