Margarină fără grăsimi

Ca orice student care se respectă şi vrea să se apuce de învăţat, azi dimineaţă am făcut o călătorie lungă din Regie până la piaţa Crângaşi ca să-mi cumpăr de-ale gurii, în special roşii, pentru că, nu-i aşa, fără roşii studentul nu se poate apuca de învăţat. Şi dă-i cu roşii, dă-i cu ouă şi ca un amator de produse lactate ce sunt, m-am aşezat cuminte la frigideru’ cu brânzeturi. Nu mi-a plăcut nimic aşa că m-am mutat la alt frigider cu brânzeturi. Şi cum şedeam eu acolo sorbind din ochi telemeaua de vaci (cu puţină sare), o tanti pe a cărei faţă se vedea că e mai de la ţară decât mine a tăiat rându’ ca să pună o întrebare vânzătoarei: „Margarină fără grăsimi, aveţi?” Uou uou uou uou! Stai aşa! Am rămas blocat crezând că n-am înţeles eu bine, dar vânzătoarea mi-a confirmat: „Cum margarină fără grăsimi?”. Tanti, senină şi naivă, zise: „Aşa am auzit şi eu, maică.” Abia atunci am început să râd de unul singur. Genial, zic! Margarină fără grăsimi. E un fel de salam de post sau pate vegetal sau carne fără carne, doar că nu există!
Păi, mă, mămăiţă, când erai tălică mică-mică şi făcea maica unt, din ce sloboz îl făcea? Nu din grăsime? N-o fi margarina acelaşi lucru cu untul, dar seamănă, dă-le-n spanac că dacă le studiezi oleacă ochiometric nu vezi mari diferenţe.
Mă, da’ avea tanti aia o expresie dumnezeiască pe faţă. Eu mi-am luat brânza (cu puţină sare şi cu multă brânză) şi m-am tirat spre cămin. Şi da, am învăţat pentru că am avut roşii!

Lasă un răspuns

