51

Ieri am avut uriaşa onoare de a participa la întâlnirea absolvenţilor Politehnicii la 51 de ani de la terminarea facultăţii. Aceeaşi întâlnire care a avut loc şi anul trecut la Casa Universitarilor şi despre care s-a scris aici si aici. Bineînţeles că nu-mi venea să deschid gura în faţa atâtor oameni care la vârsta pe care o au, au avut o mulţime de realizări atât pe plan profesional, dar şi personal. N-am putut decât să stau cu urechile ciulite să mai prind câte o poveste, câte o idee.
Prima impresie pe care am avut-o a fost că oamenii ăştia n-au cum să aibă şaptezeci şi ceva de ani. Au atât de multă energie că nu-ţi vine să crezi aşa ceva. Ei confirmă o vorbă: „eşti bătrân doar dacă te simţi bătrân”. Zic eu că între oameni pe care nu i-ai văzut de la vârsta de 20 de ani nu ai cum să te simţi altfel decât atunci. Trebuie că e un sentiment de transpoziţie în acele vremuri, în amintiri care în cercul prietenilor par să se fi petrecut cu puţin timp în urmă. Şi totuşi: 50 de ani, o viaţă de om!
A fost unul din momentele când mi s-a confirmat, când am simţit că un lucru făcut bine nu are cum să iasă prost. Şi toţi cei prezenţi au excelat în a face corect lucruri bune. O masă de oameni care n-au vrut interese meschine, nu şi-au pus piedici unii altora, s-au ajutat reciproc şi s-au simţit bine împreună. Adevărate exemple de caractere, specialişti foarte bine pregătiţi, oameni care au luat de la viaţă ce a fost mai bun fără să-i încurce pe alţii.
În faţa acestor oameni nu-mi rămâne decât să mă înclin cu tot respectul şi să sper că voi ajunge, poate dacă nu să-i depăşesc, măcar să le ating picioarele.

Lasă un răspuns

