Candeles

Mă, io nu sunt ăla căruia să-i fie scârbă de lucruri scârboase. Adică, mi-e scârbă de bipezi d-ăştia care trădează, mint şi îi nedreptăţesc pe alţii (rareori şi de mine) faţă de care un cadavru în putrefacţie e întotdeauna mai atractiv, dar un WC plin cu căcat, o pisică moartă mâncată de viermi, o flegmă cu muci care se prelinge pe geamu’ de la scară (flegma în sine, că ăla care a dat-o e sigur o scârbă) nu-mi induc greaţă.
Dar, uite că mi s-a întâmplat odată de m-a mâncat în cur să mă urc în maxi-taxi să merg acasă şi m-am aşezat lângă un nene căruia abia dacă i-am aruncat o privire. Mi-am scos o carte şi m-am pus pe citit. Simţeam că îmi e iritat nasu’ şi că îmi curge, da’ am zis că oi fi răcit. Am mers un timp şi a început să mi se facă greaţă. Îmi venea să vomit grav. Atunci creierul meu a terminat de procesat mireasma care îmi irita mucoasele şi a început să dea semnale: pute de-ţi mută nasu’, îţi cade păru’ din nas, Hiroshima şi Nagasaki la un loc n-au fost atât de puternice, Protanu’ e Aqua di Gio pe lângă asta. Tot atunci neuronii şi-au dat seama şi a ce mirosea: ghiogar nespălat de acu’ două veri când s-a făcut muci în cârciuma din sat şi a luat-o pe-lângă-drum-pe-lângă-gard prin furtună, până a căzut dezbrăcat într-un şanţ cu apă. De atât am avut nevoie ca să mă uit în stânga şi să văd lângă cine m-am aşezat. A fost pentru prima dată în viaţa mea când mi-a venit să borăsc din cauza unui miros. Norocu’ meu că bucata aia hidrofobă de carne a coborât mai devreme din microbuz că într-o sută de kilometri îmi vărsam 9 metri de maţe, ficatu’, rinichii, splina şi dacă nu mă ţineam bine şi-un plămân!
Mă, nu putem să ne spălăm toţi zilnic, da’ şi o dată pe săptămână dacă te speli nu candeşti în halu’ ăsta. Nenea era prea de tot: făcuse mânătărci la coaie şi la cur ca să aibă ăia la Fornetti ce să pună în foietaje.
Pe parcursul anului universitar, ce parcă nu mai trece, am mai întâlnit mirosuri d-astea, deşi parcă nu atât de puternice încât să-mi inducă voma. Ca să nu mai zic de unu’ căcat şi pişat pe el pe care l-am examniat azi.

3 răspunsuri

  1. O chestie similara am patit si io la sfarsitul clasei a IX-a: noi trebea sa urcam Transfararasanu’ ca sa ajungem la Sibiu, ca cica mergeam spre Cehia noi via Oradea (nu ma intreba de ce pe acolo). Pe drum, mai exact dupa ce trecem de baraju Vidraru, ete un drumet, unu mai „plinut” asa, cu o alura de roacar/baicar/neingrijit (atentie ca nu am zis ca roacarii sau baicarii sunt neingrijiti) pe care conducatoarea de grup decide sa il a cu noi, sa il trecem muntii plm… pesemne ca il cunostea, altfel nu imi imaginez ca ar fi riscat sa ia un necunoscut in microbuz cu noi restu cotacilor proaspat absolventi de clasa a IX-a, care adica eram doar 2 baieti si restu minore, deci… in fine ideea e ca omu s-a asezat fix langa mine, ca eram cel mai aproape de usa plm. Ba coaie, deci nu te mint, un miros din ala de nedescris de iti intorcea matele pe dos: o combinatie d-asta de nu ti-o p[oti imagina: un fel de miros din asta pe care aproape puteai sa-l gusti, ala transpirat ca toate alea, cu burta iesindu-i afar din tricou… am rezistat pana pe la intrarea spre Cumpana, dar apoi am cerut politicos sa stau langa sofer in fata pe motiv ca am rau de miscare. Numai Doamne Doamne stie cat l-am blestemat pe ala in gand, ca si in fata inca ii simteam miasma (poate doar imi imaginam la momentu ala desi nu prea cred), asa ca am rugat pe sofer sa opreasca la cabana Capra sa iau in pula mea o gura de aer proaspat, tare de munte, ca mai aveam putin si umpleam parbrizu de voma, de facea dracu ala accident si ne baga in rape…

Lasă un răspuns

