Nevoi vs. bani

Între români şi americani sunt multe diferenţe. Din categoria celor care ne avantajează e şi faptul că noi punem mai multă valoare pe ceea ce contează, pe necesităţile umane, pe satisfacerea nevoilor, iar pentru ei valoarea supremă este cea materială respectiv banul.
Ei au o expresie referitoare la muncă: „I go to work to earn money to buy food.” – „Merg la lucru ca să câştig bani cu care să cumpăr mâncare.” – astfel pun banul în fruntea listei de priorităţi. La români merge aşa: „Muncesc pentru pâinea de zi cu zi/ca să am ce pune pe masă.” – mai întâi să fiu eu bine şi-apoi vedem cu altele.
Asta arată că pentru români contează mai mult să fie satisfăcuţi decât să aibă bani. O setare bună de priorităţi, de altfel, pentru că banii nu pot satisface toate nevoile unei persoane.
Sau poate caut eu diamante prea adânc şi românii venerează banul la fel ca ceilalţi. Eu nu vreau să ajung să idolatrizez nişte bucăţi de plastic în dauna nevoilor mele pentru că n-aş sfârşi prea bine.

Lasă un răspuns

