E România

„M-am îndrăgostit de România din auzite”

Cum am ajuns să iubesc România? Ei bine, am auzit că acolo oamenii strigă „Libertate!” chiar și atunci când vremea le stă împotrivă. Am auzit că munții sunt averea cea mai de preț, iar pădurile prietenul cel mai bun. Am auzit că acolo ninge ca în povești și, la fel ca în povești, există un Rege. Am aflat că în România  sunt oameni care fac bine altor oameni pentru că așa e firesc și nu pentru că așteaptă vreo răsplată. Mi-a spus cineva că locuitorii de acolo au drept strămoși unele din cele mai puternice civilizații care au călcat vreodată Pământul. Ei au tradiții vechi de mii de ani și înțelepciune transmisă de-a lungul generațiilor. Am auzit că în România lucruri sfinte sunt familia și casa, curtea și păsările din ea, vaca și calul, nicidecum averile și banul.

Am auzit că România e o fecioară tânără frumoasă cu tenul alb, îmbujorat, cu pielea aurie și trupul zvelt, cu miros de iarbă proaspătă și voioșie de copilă.

M-am îndrăgostit de România și vreau să stau la sânul ei cald, să mă țină în brațe și să-mi cânte despre adevăr, dreptate și libertate.

Lasă un răspuns

