Vreau știri, nu bârfe!

Mi-amintesc cu nostalgie de vremurile când jurnalele TV ofereau mai multe știri, mai puțin spectacol și singura incertitudine de care puteai fi sigur era prognoza meteo. Dacă anunța că peste 2 zile va ploua, te puteai aștepta să fie soare, dacă pe prognoza de marți se arăta vreme frumoasă pentru week-end, te puteai aștepta să fie viscol. Ca să nu mai zic de prognozele din septembrie care spuneau că la jumătatea lunii noiembrie se așteaptă căderi importante de zăpadă, care de fapt apăreau abia de Crăciun.
Acum, după mulți ani, vremurile s-au schimbat. Nu mai ninge așa de des și de mult, dar când se întâmplă, meteorologii știu exact ce și cum. S-a anunțat lapoviță pentru azi. N-aș fi crezut că la temperaturile din ultima vreme s-ar putea întâmpla așa ceva, dar dimineață când am ieșit din casă m-am întristat la vederea ploii amestecate cu ninsoare, căci totuși e iarnă și trebuie să fie zăpadă nu fleșcăială.
Iacătă am ajuns acum într-o vreme în care singura știre veritabilă, corectă și demnă de încredere de la TV e prognoza meteo. Restul e… cancan. Jurnalismul nu mai e ce era odată. Acum avem pe stirile.protv.ro un promo filmat în Marea Britanie care e transformat în știre ce s-a întâmplat chiar în România (bine că au fost sesizați și s-au corectat), pe antena3.ro avem o chestie care când e virus, când e bacterie (cam dubios din punctul meu de vedere) și tot pe tema asta am aflat din numărul doi al revistei Știință&Tehnică cum că malaria e un virus; toată ziua și toată noaptea avem pizde proaste care și-au cumpărat nu știu ce cumpărături de la nu știu ce centru comercial și asta devine știre națională. Dacă ăsta e jurnalism, păi ce scriu eu aici pe blog sunt informații de impact internațional!
De obicei nu urmăresc știrile, dar când o fac sunt cele mai idioate știri din câte există.
Cum îi angajează p-ăștia?

Frate, păi dacă e așa, vreau și eu să fiu redactor, jurnalist, reporter, prezentator de știri, prompterist sau să am orice altă me(i)s(z)erie d-asta din mass-media.  Să fac și io un ban cinstit grămadă, nu d-alta, că am și io o facultate de terminat, chirii de plătit, femei de rezolvat. Intact, se aude acolo în spate? Vreau să mă angajați! Am pretenția că scriu mai bine decât retardozaurii pe care-i plătiți să-și bată joc de voi.
Revenind la meteorologie, e bine să știi din timp ce-ți aduce vremea ca să știi să te pregătești și e foarte bine că s-au făcut progrese atât  de mari încât prognozele sunt foarte exacte. Dar, dacă pentru a avea așa ceva a trebuit să sacrificăm jurnalismul pe altarul prostiei, atunci eu vreau jurnalismul înapoi. Nu e ca și cum autorităților noastre le-ar fi utile prognozele meteo exacte pentru că oricum sunt luate prin surprindere de ninsori, viscol și alte urgii de fiecare dată. Dar, ce zic eu aici? Iarna vine în fiecare an în jurul aceleiași perioade și autoritățile au fost luate prin surprindere de fiecare dată.
Așa că dragi savanți din lumea-ntreagă, luați o pauză un pic de la meteorologie și apucați-vă de jurnalism! Vreau să citesc articole inteligente, nu să mă rănesc cu mizerii care sar în ochi!

Un răspuns

  1. bai Fane asa e si imi aduc aminte ,referitor la prima parte a textului , cum stateam si ne gandeam ce sa facem in ziua respectiva, ca ne plictiseam de moarte, dar tot la fotbal ajungeam , ce vremuri frumoase.mi-e dor de copilarie .

Lasă un răspuns

